Kryzys nie tylko zapukał do drzwi, ale wszedł i rozgościł się na dobre.
Najczęstszymi zdaniami słyszanymi przez handlowców są:
„Nie jesteśmy zainteresowani” „Nasze budżety zostały zamrożone” „Musimy czekać na decyzję z centrali”
Jednak, czy trudna sytuacja rynkowa powoduje, że Klienci wstrzymali wszystkie wydatki? Czy nie podejmują żadnych inwestycji? Zdecydowanie nie. To co się zmieniło to przede wszystkim sposób podejmowania decyzji. Klienci dokładniej analizują oferty i ważniejsze proces decyzyjny przesunął się w wyżej w strukturach organizacji. Dziś nie wystarczy przekonać kierownika, czy dyrektora. Dziś musisz pozyskać decyzję na poziomie zarządu.
W tej sytuacji handlowcy muszą sięgnąć po nowe rozwiązania i sposoby pracy. To, co sprawdzało się wczoraj, dzisiaj może nie zdać egzaminu. Potrzebują nie tylko skutecznie docierać do Kluczowych Decydentów, ale również w kontaktach z nimi prezentować swoje rozwiązania z uwzględnieniem celów strategicznych Klientów.
Doskonałe rozumienie biznesu Klienta i rozumienie „How customer make money?”
Umiejętność wyliczania wartości swojego rozwiązania i prezentacji oferty w powiązaniu ze strategicznymi celami Klienta.
Skuteczne zarządzanie całym procesem decyzyjnym i umiejętność docierania do trudno dostępnych, kluczowych decydentów.
Znajomość oferty konkurencji i umiejętność prezentacji oferty w sposób skutecznie wyróżniający ją na tle rynku.
Umiejętność skutecznego zamykania sprzedaży oraz uzyskiwania wiążących zobowiązań po stronie Klienta na każdym etapie procesu relacji z Klientem.
Sprzedaż zespołowa – zdolność do budowania koalicji i pozyskiwania sprzymierzeńców w złożonych procesach sprzedaży.
Twoi Klienci są dotknięci recesją gospodarczą i zamrażają wydatki, a Ty nadal wierzysz, że dzięki Twoim produktom i usługom mogą się rozwijać. Potrzebujesz tylko przekonać ich, do korzystania z Twoich rozwiązań.
Jesteś przekonany, że oferowane przez Ciebie produkty w istotny sposób mogą wpływać na funkcjonowanie firmy Twojego Klienta. Usprawniają procesy lub procedury. Podnoszą efektywność, wydajność lub zaangażowanie pracowników. Pomagają ograniczać koszty nietworzące wartości, lub zwiększać przychody i zyski firmy. Jednak nie zawsze umiesz do pokazać te elementy Twojemu Klientowi.
Sprzedając swoje rozwiązania poruszasz się w wieloetapowym, rozbudowanym procesie decyzyjnym. Z uwagi na strategiczny oferowanych przez Ciebie usług, wybór oferty dokonywany jest na bazie decyzji wielu, różnych osób – od zarządu, po użytkowników.
Pracujesz na bardzo konkurencyjnym i homogenicznym rynku. Inaczej mówiąc Twoje produkty i usługi są bardzo zbliżone do rozwiązań oferowanych przez Twoją konkurencję. A Ty poszukujesz sposobu na wyróżnienie się bez obniżania ceny
Chcesz nauczyć się szybciej docierać do Kluczowych Decydentów i umawiać spotkania z nowymi Klientami bez wykonywania setek zimnych telefonów,
Kryzys spowodował, że utraciłeś dużo wcześniej zaplanowanych zamówień i teraz poszukujesz sposobu, aby skrócić proces decyzyjny i szybciej finalizować sprzeda.
Szukasz sposobu, aby skuteczniej domykać sprzedaż przezwyciężając obiekcje i zastrzeżenia Klientów.
Chcesz zwiększyć rentowność sprzedając bez udzielania nadmiernych rabatów i upustów.
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i samodzielnych specjalistów odpowiadających zarówno za pozyskiwanie nowych jak i rozwój relacji z obecnymi Klientami w sektorze B2B.
Przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy odpowiadają za sprzedaż i budowanie relacji z Kluczowymi Klientami.
Freelancerów oferujących swoje usługi Klientom biznesowym.
Handlowców, New Business Menedżerów, Account Menedżerów, którzy chcą podnieść skuteczność swojej sprzedaży szczególnie w trudnych czasach.
Menedżerów i pracowników działu marketingu B2B, którzy chcą dostarczać sprzedaży skutecznych narzędzi i wsparcia, aby w istotnym stopniu przyłożyć się do realizacji celów biznesowych.
MODUŁ 1
ZMIANA ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE
Wayne Gretzky mówił „Dobry hokeista jedzie tam gdzie krążek jest. Wybitny tam gdzie krążek będzie”.
I choć ciężko jest już dziś przewidzieć wszystkie zmiany wywołane Efektem Covida, to aby osiągać sukces w sprzedaży warto myśleć już dziś jak będzie wyglądał Swiat Klientów i zachowania zakupowe za 3, 6, czy 12 miesięcy.
Z tego bloku dowiesz się:
MODUŁ 2
DLACZEGO SPRZEDAŻ OPARTA NA WARTOŚCI
Bardzo często menedżerowie, z którymi pracuję mylą sprzedaż poprzez wartość dodaną, ze sprzedażą w oparciu o wartości. W tej części nauczysz się w jaki sposób budować i co ważne wyliczać i prezentować wartość każdego rozwiązania oferowanego Klientowi.
Z tego bloku dowiesz się:
MODUŁ 3
SPRZEDAŻ TO STATYSTYKA
Peter Ducker mówił „Nie możesz zarządzać czymś, czego nie mierzysz”.
Skoro chcesz zarządzać sprzedażą, lub lojalnością Klienta musisz umieć ją zmierzyć.
Z tego bloku dowiesz się:
MODUŁ 4
TIME AND TERRITORY MANAGEMENT
Czy wiesz, że mówiąc TAK niewłaściwym Klientom, mówisz jednocześnie NIE tym właściwym?
Z tego bloku dowiesz się:
MODUŁ 5
PROSPECTING AND SOCIAL SELLING
Nie chodzi o to, aby spotykać się z tymi, którzy chcą się z nami spotkać, ale z tymi, którzy mogą od nas kupić.
Wraz z nastaniem kryzysu decyzje przesunęły się minimum o jeden, a czasem o kilka szczebli w strukturze organizacyjnej Twoich Klientów. Osoby, z którymi do tej pory rozmawiałeś nie mogą lub nie chcą już podejmować decyzji zakupowych.
Musisz na nowo zmapować cały proces decyzyjny.
Z tej części dowiesz się, jak:
MODUŁ 6
SPRZEDAŻ DO KLUCZOWEGO DECYDENTA
Aby sprzedawać do VITO, musisz myśleć jak VITO.
VITO, czyli Very Important Top Officer, to osoba, której akceptacji i podpisu potrzebujesz, aby sfinalizować proces sprzedaży. Jednocześnie w czasie kryzysu ta osoba nie myśli o zakupie nowych samochodów, mebli, czy komputerów lub serwerów. Rzadko kiedy myśli o wymianie firmy ochroniarskiej lub kurierskiej.
W tej części nauczysz się:
MODUŁ 6
PRZEZWYCIĘŻANIE OBIEKCJI I ZAMYKANIE SPRZEDAŻY
Przede wszystkim po tej części tak jak ja pokochasz obiekcje Klienta. W końcu są one sygnałem zakupowy. Tak jest. Klient kwestionując wartość Twojej oferty wysyła Ci sygnał, że właśnie zaczął się nad nią zastanawiać.
W tej części szkolenia nauczysz się:
MODUŁ 7
ZARZĄDZANIE LOJALNOŚCIĄ KLIENTA
Długoterminowe i rentowne relacje są możliwe. Aby jednak je osiągnąć musimy zadbać, aby Klient widział wartość, którą uzyskuje korzystając z produktów i usług.
Z tego bloku dowiesz się
Docierał do Kluczowych Decydentów i umawiał spotkania (również on-line) z nowymi Klientami bez wykonywania setek zimnych telefonów.
Pokazywał wymierną, akceptowaną przez Klienta wartość oferowanych produktów i usług.
Domykał sprzedaż przezwyciężając obiekcje i zastrzeżenia Klientów.
Zarządzał lojalnością, zwiększając sprzedaż do obecnych Klientów i pozyskując nowych w oparciu o polecenia i rekomendacje.
Zwiększał rentowność sprzedając bez udzielania nadmiernych rabatów i upustów.
Rozumiał i zarządzał wieloetapowym procesem decyzyjnym.
Dostęp do 12 miesięcy
Dostęp do zamkniętej grupy na FB
Nespresso Coffee Break
(dostawa ekspresu)
brak
Dostęp do 12 miesięcy
Dostęp do zamkniętej grupy na FB
Nespresso Coffee Break
(dostawa ekspresu)
tak
Dostęp do 12 miesięcy
Dostęp do zamkniętej grupy na FB
Nespresso Coffee Break
(dostawa ekspresu)
brak
Dostęp do 12 miesięcy
Dostęp do zamkniętej grupy na FB
Nespresso Coffee Break
(dostawa ekspresu)
brak
Value Based Selling to najważniejsze szkolenie rozwojowe dla profesjonalnych handlowców B2B. Ponad to udział w kursie polecamy przedstawicielom działów marketingu i HR, którzy swoimi działaniami wspierają w swoich firmach zespoły sprzedażowe.
Dostęp do kursu otrzymasz od razu po zakupie (opłaceniu kursu).
Dostęp do kursu otrzymujesz na rok.
Tak, od samego początku udostępniamy Ci całą zawartość kursu – wszystkie lekcje.
Nie. Z uwagi na to, iż po zakupieniu kursu otrzymujesz natychmiastowo dostęp do wszystkich materiałów w nim zawartych, nie ma możliwości rezygnacji z kursu i zwrotu środków.
Tak. Sprzedaż jest limitowana do końca 2020 r.
Tak. Zapraszamy do grupy na FB gdzie wraz z pozostałymi Uczestnikami kursu wymieniamy się doświadczeniami i dodatkowymi materiałami.